۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۵۷۵۵۳۶
آیت الله مقتدایی:

علمای اسلام اجازه اجرا شدن توطئه های دشمن را ندهند| ایران کانون مبارزه با استکبار است

نماینده خبرگان با بیان این که نباید اجازه عملی شدن طرح‌های دشمن برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان را داد، گفت: باید با هوشیاری، برادری شیعه و سنی و با حفظ وحدت مانع نفوذ و پیاده سازی طرح‌های خائنانه دشمنان اسلام شویم.
آیت الله مقتدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در دیدار با بزرگان نهضت حسینی پاکستان که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد، با اشاره به فعالیت شیعیان پاکستان در نهضت حسینی اظهار داشت: برادران عزیز پاکستان در نهضت حسینی بسیار فعال هستند و در مبارزه با داعش، وهابیت، افراد سودجو و فرصت‌طلب فعالیت می‌کنند که این امر بسیار با ارزش بوده و برآمده از تفکر اسلام و تشیع است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که دولت آمریکا، انگلیس و فرانسه در مقام مبارزه با اسلام بسیار سرسخت هستند، گفت: در اثر انقلاب ایران و نهضت حضرت امام خمینی(ره) بیداری اسلامی در دنیا پیدا و سبب آشنایی و هشیاری مردم نسبت به جریان‌های استکباری شد.

وی با تأکید بر این‌که امروز منفورترین فرد دنیا، رییس‌جمهور آمریکا است، بیان کرد: دشمنان می‌دانند که کانون حرکت ایران استکبارستیزی است، از این رو به دنبال تضعیف اسلام و تشیع بوده و به همین جهت تکفیری‌ها و وهابیت را برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان حمایت می‌کنند.

آیت الله مقتدایی با اشاره به وظایف بزرگان جهان اسلام در مقابل جریان تکفیری بیان کرد: مهمترین وظیفه ما ایستادن در مقابل افکار پلید وهابی‌گری و تکفیری است، به همین جهت باید دین اسلام و مسائل اعتقادی آن را تبلیغ کرد تا شبهات از ذهن جوانان و مردم زدوده شود، این وظیفه مهمی برای علمای اسلام است و همه باید به صورت متحد به وظیفه خود عمل کنند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: در ایران حوزه علمیه قم، علمای بزرگ و مراجع عظام هستند که زعامت حوزه را برعهده دارند و این حوزه زنده، با نشاط و پویا است.

وی بیان کرد: در حوزه جامعه مدرسین وجود دارد و گروهی از مدرسان و علمای حوزه علمیه در آن حضور دارند که تأسیس آن مربوط به 60 سال قبل است و بزرگانی از مراجع در این جامعه عضو بوده و اکنون هم علمای بزرگی از عصر حاضر عضو این جامعه هستند.

آیت الله مقتدایی در ادامه به وظایف جامعه مدرسین اشاره و بیان کرد: این جامعه علاوه بر نظارت علمی بر حوزه و طلاب، یک نظارت سیاسی بر  نظام جمهوری اسلامی داشته و از آن حمایت می‌کند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در جلسه‌ای خطاب به اعضای جامعه مدرسین فرمودند، جایگاه عظیم و نفوذ کلام جامعه مدرسین در نزد مردم اعطایی نیست، بلکه به سبب اقدامات، برخوردهای مناسب، سخنرانی‌ها و موضع‌گیری‌های ارزشی اعضای آن چنین جایگاهی برای جامعه به وجود آمد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: رهبر انقلاب تأکید داشتند که جامعه مدرسین نسبت به سیر جمهوری اسلامی ایران اشراف کامل داشته و در صورت مشاهده خطا و انحرافی از دولتمردان، تذکر دهد، اگر از فلان وزیر یا رییس جمهور کاری خلاف مصلحت نظام مشاهده کردید، تذکر دهید تا پاسخ‌گو باشند.

وی اضافه کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب نظام فرزند حوزه است و حوزه علمیه مادر این نظام الهی است، باید توجه داشت که امام راحل و یاران ایشان حوزوی بوده و قیام مقدس خود را از حوزه آغاز کردند، بدیهی است که غفلت مادر از فرزندش پذیرفتنی نیست و لازم است او را حفظ کند، از این جهت جامعه مدرسین بر اعمال نظام نظارت می‌کند تا از بروز انحراف و خطایی در آن جلوگیری کند.

آیت الله مقتدایی همچنین به وظایف شورای عالی حوزه اشاره و بیان کرد: این شورا سیاست‌گذاری برای حوزه‌های علمیه قم و سراسر کشور را برعهده دارد که سبب یکپارچگی عظیمی بین حوزه‌های علمیه کشور شده است.

وی با تأکید بر ضرورت وحدت بین مسلمان جهان گفت: با اتحاد و اخوت دست برادری به همه مسلمانان داده تا با همفکری و برادری در مقابل تلاش دشمنان در جهت از بین بردن اسلام، بایستیم و از اسلام، احکام آن و این کشور اسلامی حمایت کنیم و این وظیفه شرعی با وحدت و همدلی امکان‌پذیر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان افزود: نباید اجازه عملی شدن طرح‌های خائنانه دشمنان برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان را داد، بلکه با هوشیاری، برادری شیعه و سنی و با حفظ وحدت باید مانع نفوذ و پیاده سازی طرح‌های خائنانه دشمنان اسلام شویم./876/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات